Genereer jouw UTM tag met onze
UXMen UTM Builder

De UXMen UTM Builder tool helpt elke marketeer om snel en eenvoudig een URL te genereren om al je online campagnes te meten. Een UTM parameter stuurt informatie mee zodat je bij data analyses de herkomst van een websitebezoeker kan achterhalen.

De volledige landingspagina van je campagne (bv. www.voorbeeld.be/campagne)
De doorwijzende bron (bv. google, facebook, mailchimp)
Het marketing medium van de campagne (bv. cpc, organic, email)
De naam van de campagne, wees consistent (bv. eindejaarsactie)
Definieer eventuele betaalde zoektermen
Definieer eventuele content types (bv. carousel, image)

Heb je de verplichte velden bovenaan ingevuld? Super, hieronder vind je jouw campagne URL!

Waarom maak je best gebruik van UTM parameters?

Met UTM parameters heb je zelf in de hand hoe je de return on investment van je marketing inspanningen kan meten. Je kan bijvoorbeeld de prestaties van elke social media post volgen en analyseren. Zorg ervoor dat je consistent bent en start met een UTM strategie. Het helpt je ook om een UTM Spreadsheet bij te houden van al je campagne URL’s.

Als je gebruik wil maken van UTM tags om je campagne te volgen, controleer dan zeker of je Google Analytics instellingen goed staan. Ga naar Property instellingen en selecteer de optie om manuele URL tags voorrang te geven op automatische tags van Google.

Meer informatie over UTM parameters?

Ben je op zoek naar meer informatie en voorbeelden om jouw URL te voeden met de juiste tags?
Bekijk dan zeker onze FAQ: Wat is een UTM parameter?