Opleiding Facebook & Instagram Advertising

Wil jij meer inzichten verwerven in het opzetten van doelgerichte Facebook & Instagram advertenties? Dan is deze opleiding iets voor jou. We gaan hierbij verder dan enkel het opzetten van de Social Media campagnes. We bespreken ook hoe je een doordachte strategie kan uitwerken en hoe je de campagnes analyseert en optimaliseert.

Wat mag je verwachten van deze opleiding?

Na deze opleiding stel je zelf advertenties op voor Facebook en Instagram. We bekijken hoe je zonder uitgebreide designvaardigheden een mooie, doelgerichte advertentie opstelt. Je zal leren hoe je eerst strategisch nadenkt over wat je wil bereiken en hoe je die gedachten omzet naar je advertentie, (re)targetting en budget. Daarnaast leren we je een gestructureerde manier van werken aan zodat je account ook op lange termijn overzichtelijk en werkbaar blijft.

Welke onderwerpen gaan we behandelen?

  • Social Media strategie: eerst denken, dan doen. We doorlopen samen een stappenplan om tot een social media strategie te komen. Zo definiëren we de doelgroep, doelstellingen en KPI’s (page likes, website trafiek, conversies, etc.). Daarnaast bekijken we ook hoe de doelgroep best benaderd wordt. Het is dus meer een theoretische oefening, maar steeds praktisch toegelicht met voorbeelden. Zo combineren we de kennis van jullie bedrijf met onze ervaringen en komen we tot een plan van aanpak.
  • Facebook Business Manager account: na de strategische oefening is het tijd om in het account te duiken. We bekijken jullie Facebook Business Manager account, of maken deze indien nodig aan. Daarnaast maken we ook een Facebook pixel aan en installeren we deze via Google Tag Manager (GTM). De duur van dit onderdeel hangt af van wat er reeds voor handen is. Indien dit allemaal reeds aangemaakt is, overlopen we slechts kort hoe je nieuwe eigendommen toevoegt zodat iedereen vertrouwd geraakt met de interface en de verschillende rechten van de accounts.
  • Aan de slag met advertenties: nu de technische opzet van het account is voltooid zijn we helemaal klaar om volwaardig te gaan adverteren op Facebook. We stellen campagnes op die beantwoorden aan de eerder bepaalde doelstellingen en doelgroepen. Iedere campagne verschilt namelijk naar gelang het doel dat je wil bereiken. Zo maken we campagnes om meer merkbekendheid te generen, engagement op te roepen of conversies te generen. Je raakt vertrouwd met advertenties met een beeld, lead generation, video en carrousels. We bekijken de enorme targetting mogelijkheden van Facebook met custom audiences & look-a-like audiences. Dankzij de Facebook pixel tonen we hoe je remarketing campagnes opstelt. Qua plaatsingen is er veel meer dan de Facebook en Instagram nieuwsfeed, zo bekijken we ook messenger en Instagram stories, Marketplace en In-stream Advertenties. Zo weet je wat de voor- en nadelen van verschillende plaatsingen zijn en wanneer je welke keuzes best maakt. Tot slot stellen we samen A/B tests op zodat je kan testen welke doelgroep, advertentie of plaatsing voor jou de beste resultaten oplevert.
  • Analyse en optimalisatie: Het leuke aan online adverteren is dat je steeds kan zien wat je inspanningen opleveren. Facebook levert een schat aan data om je advertenties te evalueren en optimaliseren. We maken je wegwijs in de cijfertjes en wat ze betekenen. Met onze praktische voorbeelden tonen we hoe je advertenties kan bijsturen en resultaten steeds kan verbeteren.
Meer opleidingen