Google Tag Manager opleiding

Samen zorgen we ervoor dat je na de opleiding in staat bent om zelf tags, triggers en variabelen in te stellen in GTM. Dit opdat je alle marketinginspanningen alsook conversies kan meten en opvolgen. Denk hierbij aan het invullen van een contactformulier, klikken op een e-mailadres, inschrijvingen op de nieuwsbrief…

Wat mag je verwachten van deze opleiding?

Google Tag Manager-toepassingen zijn zeer breed. Dit kan variëren van aangepaste tracking tot het plaatsen van een Facebook pixel. Om je team vertrouwd te maken met de mogelijkheden bieden wij extra informatie over de tool. Deze training bouwt voort op de basisprincipes (tags, triggers, variabelen) tot meer geavanceerde technische zaken.

Het doel van deze training is om de werking van Google Tag Manager te begrijpen en om nieuwe mogelijkheden te zien met betrekking tot tracking op maat. Deze training wordt afgesloten met praktijkvoorbeelden, waarbij het team zelf configuraties maakt in de tool (mits de tool al op de eigen website is geïnstalleerd). 

Welke onderwerpen gaan we behandelen?

Tijdens deze training bespreken we de volgende onderwerpen

  • De fundamenten van Google Tag Manager
  • De gebruikte termen (tag, triggers, variabelen, ...) leren en begrijpen.
  • Hoe je Google Analytics instelt via GTM volgens de regels van GDPR.
  • Je leert hoe je verschillende (marketing)tags kan instellen en implementeren (custom events op basis van je doelstellingen).
  • Je leer hoe je ingestelde custom events kan opvolgen in Google Analytics
  • Je leert hoe je de preview & debug-modus kan gebruiken om je tags en triggers te controleren.

Kennis van Google Analytics is een vereiste. Basiskennis van HTML en enig begrip van JavaScript zijn een pluspunt.

Meer opleidingen