Wat is service design?
Service design gaat verder dan je website of applicatie, maar houdt rekening met de gebruikerservaring van je volledige dienstverlening.
Een service designer wil de kwaliteit van diensten en de interactie tussen je bedrijf en de klant verbeteren. De designer beschrijft hoe het plannen en organiseren van personen, infrastructuren, communicatie en materiaal de ervaring van zowel medewerkers als eindklanten kan verbeteren.
Service design kan gebruikt worden om een bestaande dienstlevering te verbeteren of een nieuw proces te ontwerpen en maakt hiervoor vaak gebruik van een service blueprint. Dit is een document dat het hele organisatorische proces en de relaties tussen alle dienstverleningscomponenten visualiseert.
Gerelateerde vragen over Onderzoek
- Wat is een functionele analyse?
- Wat is A/B testing?
- Wat is het verschil tussen gebruikerstesten en usability testen?
- Wat is het verschil tussen een functionele analyse en een functionele beschrijving?
- Wat betekent CRO of Conversion Rate Optimization?
- Wat is een buyer persona?
- Wat betekent WCAG of Web Content Accessibility Guidelines?
- Wat is een toptakenonderzoek?