Wat betekent CRO of Conversion Rate Optimization?
Conversion Rate Optimization betekent letterlijk vertaald het verbeteren van je conversatieratio. We gaan deze term stap voor stap uitspitten.
Een conversie is een actie waarvan jij wilt dat een bezoeker die uitvoert, meestal een actie die je omzet verhoogt. Denk aan contact opnemen, een offerte aanvragen of een product aankopen.
Een conversieratio is het percentage bezoekers dat die gewenste actie onderneemt.
Een gemiddelde bezoeker moet over heel wat hordes springen om te converteren. De piste wordt door heel wat variabelen - informatiearchitectuur, copy, design - beïnvloed. Duiken in data en de ervaringen van je gebruikers ligt aan de basis van conversion rate optimization.
Als experts sporen wij mogelijke pijnpunten op, krijgen we zicht op opportuniteiten en verbeteren we zo je conversieratio!
Gerelateerde vragen over Onderzoek
- Wat is een functionele analyse?
- Wat is A/B testing?
- Wat is het verschil tussen gebruikerstesten en usability testen?
- Wat is het verschil tussen een functionele analyse en een functionele beschrijving?
- Wat is een buyer persona?
- Wat betekent WCAG of Web Content Accessibility Guidelines?
- Wat is service design?
- Wat is een toptakenonderzoek?