Starten met
Social Media Advertising

Wil je niet bij de pakken blijven zitten en meer leads genereren door te starten met online adverteren op Social Media? Dan kunnen wij dat alleen maar aanmoedigen. Adverteren op Facebook, Instagram en/of LinkedIn biedt veel voordelen, het is de uitgewezen plaats om potentiële klanten te bereiken dankzij de uitgebreide targeting mogelijkheden.

Social Media Advertising

5 redenen om te starten met Social Media advertising

  • Je bereikt eenvoudig de juiste doelgroep, dankzij uitgebreide filtermogelijkheden
  • Je zal meer kwalitatieve websitebezoekers genereren
  • Je kan je producten of diensten online promoten
  • Je zal meer naamsbekendheid creëren
  • Je kan er meer leads mee verzamelen

Voor een succesvolle Social Media campagne is een goede set-up echter wel van cruciaal belang. Er moeten belangrijke keuzes gemaakt worden; welke doelgroep willen we bereiken, hoe schrijven we aantrekkelijk ad-teksten, op welke social media kanalen kunnen we het beste onze doelgroep bereiken… Wanneer je als ondernemer voor het eerst gaat adverteren op social media, zijn dat moeilijke vragen. Het kan aangewezen zijn om hiervoor advies te vragen aan een digitale expert. Net daarom bieden wij ondersteuning op maat, afhankelijk van de behoefte en het beschikbaar budget van je bedrijf.

Op welke Social Media kanalen zet je best in?

1. Facebook Advertising

Of je nu een KMO of grote onderneming bent, adverteren op Facebook is altijd interessant. Dankzij de uitgebreide filtermogelijkheden, kan je je boodschap eenvoudig tot bij de juiste doelgroep brengen. Afhankelijk van je doelstellingen zetten we in op specifieke Facebookadvertenties. Hierbij enkele mogelijkheden:

  • Image Ads: Wil je meer websitebezoekers aantrekken? Dan zet je best in op Image Ads. Ze bestaan uit één sterk beeld, een krachtige boodschap en een aantrekkelijke call-to-action. We zetten de mensen aan om te klikken op je advertentie, zodat ze vervolgens terecht komen op een conversiegerichte landingspagina op je website.
  • Carrousel Ads: je kent ze wel de advertenties waarbij je kan swipen zodat je meteen een breed scala van het aanbod te zien krijgt. Je kan tot tien afbeeldingen in één advertentie tonen, waarbij je elke afbeelding een eigen link kan geven.
  • Video Ads: met video advertenties bereik je veel mensen en creëer je meer merkbekendheid. Video Ads zijn ook interessant om via remarketing een tweede keer in contact te komen met potentiële leads, een data-driven aanpak.
  • Lead Ads: Is je doelstelling om gegevens van je doelgroep te verzamelen? Dan kunnen we inzetten op Lead Ads. Daarbij verschijnt een lead formulier nadat ze op de advertentie klikken. Je vraagt gegevens van de gebruiker en geeft hier in ruil waardevolle informatie, bv. ‘na het invullen van het formulier, ontvang je een interessante white paper of brochure’. Met een doordachte strategie kunnen Lead Ads zeer interessant zijn.
  • Page Like Ads: Is de doelstelling om meer likes (fans) voor je Facebookpagina van je bedrijf te krijgen, dan is de Page Like Ad het meest geschikt. Naast een afbeelding en titel voegen we ook een like-knop toe aan de advertentie.
  • Event Ads: promoot je aankomend evenement en stimuleer de ticketverkoop. Of je nu een gezellige bijeenkomst of een webinar organiseert: je wenst graag een publiek. Dankzij event ads kunnen we je evenementen online op Facebook promoten om (meer) publiek aan te trekken. Gebruikers die interesse tonen, kan je later op organische wijze verder warm maken.
  • Remarketing: Door middel van remarketing willen we de aandacht van gebruikers die reeds op je website geweest zijn, terug aantrekken. We trekken reeds geïnteresseerde potentiële kopers opnieuw aan om hen verder in hun customer journey te duwen en zodoende conversies of (herhaal)aankopen te stimuleren. Een Facebook pixel op je website is hiervoor wel een vereiste.

2. Instagram Advertising

Afhankelijk van je doelgroep en de producten of diensten die je aanbiedt, kan Instagram Advertising zeer interessant zijn. Adverteren op Instagram is geschikt om meer naamsbekendheid te creëren, meer volgers te genereren of je producten of diensten te promoten. Ook bij Instagram zijn er verschillende advertentiemogelijkheden:

  • Instagram Story Ads: zijn een meerwaarde om merkbekendheid te creëren, een full screen helemaal in te vullen door jouw brand. Houd er rekening mee dat mensen ongeduldig zijn in stories en grijp dus snel de aandacht. Breng je merk snel in beeld en communiceer een duidelijke call-to-action.
  • Foto- of videoadvertenties: verschijnen in het overzicht en werken als ze visueel sterk zijn. Je scoort bijvoorbeeld met stijlvolle interieurs, hippe kleurencombinaties of een ludieke quote. Ook hier kan je kiezen tussen één beeld of meerdere afbeeldingen in één advertentie. Video’s in het overzicht duren maximaal 60 seconden.
  • Remarketing: remarketing is niet meer weg te denken op social media. Trek je online strategie van Facebook zeker ook door naar Instagram als je beelden visueel sterk zijn. Trek gebruikers die reeds op je website geweest zijn terug om hen verder in de customer journey te duwen. Ook bij deze mogelijkheid is de werkwijze gelijkaardig zoals die bij Facebook: een pixel is vereist.

3. LinkedIn Advertising

Als je op LinkedIn gaat adverteren dan weet je welke professionele profielen je wilt bereiken. Je doelgroep werkt bijvoorbeeld voornamelijk in de zorgsector, in het onderwijs of als architect en noem maar op. Als je dit duidelijk in kaart kan brengen voor jouw brand, is LinkedIn Advertising een heel goed idee.

LinkedIn biedt dezelfde opties als Facebook. Je kan kiezen tussen Carrousel, Image, Video Ads of Lead Forms. Het grote onderscheid tussen de twee kanalen is de manier waarop je je doelgroep kan targetten: via persoonlijke of professionele interesses.