2. Social Media advertising
Ben je toch meer gericht op het verkopen van je diensten of producten? Dan kan je jouw content strategie uitbreiden met online advertenties. De insteek verschuift hierbij weer naar het behalen van meer conversies. Ook bij deze aanpak is het belangrijk het organische luik niet te vergeten. Adverteren voor een Facebook-pagina die niet al te actief is, straalt geen vertrouwen uit.
We sommen de mogelijkheden op.
Adverteren op Facebook en Instagram.
Adverteren op Facebook of Instagram werpt zijn vruchten af. We kunnen doelgroepen targeten die geïnteresseerd zijn in wat jij doet of verkoopt. Ook op basis van je fanbase kunnen we vergelijkbare doelgroepen aanspreken die wellicht ook geïnteresseerd zijn in jouw diensten/producten. Daarom is het belangrijk om je pagina actief te houden.
Vergeet ook zeker remarketing niet. Een hele krachtige methode van targeten waarbij we mensen bereiken die reeds op je website geweest zijn. De kans op het binnenhalen van leads is bij deze doelgroep bijzonder hoog. Uiteraard doen we alles volgens de regels van GDPR.
Adverteren kan met verschillende advertenties: een afbeelding, meerdere afbeeldingen in een carrousel, een video, een lead advertentie …. We testen verschillende mogelijkheden uit en zoeken naar de format die jouw doelgroep het meeste aanspreekt en die het beste bij je doelstellingen past.