Onze SEA-strategie
Uiteraard kan een SEA-campagne maar slagen met een goede strategie.
We brengen in kaart wat dit allemaal voor jou betekent.
- Prestatieanalyse: we brengen de huidige situatie in kaart. Deed je al reeds aan adverteren? Wat zijn je doelstellingen? We nemen ook een kijkje naar de content op je website: heb je voldoende teksten? Bevatten deze belangrijke zoekwoorden waar we eventueel op kunnen adverteren?
- Keyword onderzoek: we gaan op zoek naar geschikte keywords om je campagnes op uit te breiden of te optimaliseren.
- Strategisch rapport: we brengen in kaart welke stappen nodig zijn alvorens we met de campagne van start gaan. In dit strategisch rapport zullen we ook een voorstel doen naar de opbouw van de advertentie-structuur binnen je Google Ads account.
- Opzetten account: na de presentatie van het strategisch rapport gaan we echt van start. We zetten je account op (of optimaliseren je huidige advertenties).
- Constante monitoring: eens je advertenties zijn opgezet, is het aan ons om de prestaties op constante basis te monitoren en bij te sturen indien nodig.
- Evaluatie: tijdens maandelijkse of driemaandelijkse meetings presenteren we de resultaten en stellen we nieuwe optimalisatievoorstellen voor.
Als klant weet je steeds hoe we je account beheren en welke resultaten je ads halen. Dankzij Google Tag Manager kunnen we namelijk bepaalde doelstellingen (zoals het invullen van een contactformulier) koppelen aan je Google Ads account. Op die manier maken we de ROMI (Return On Marketing Investment) concreet en meetbaar.
Wens je de ads op te volgen in je eigen visueel en interactief dashboard? Dan maken we graag een Google Data Studio dashboard voor je op waar je nauwgezet de evolutie van je ads kan opvolgen.
Lees ook onze blog over Responsive Search Ads: wat zijn ze en hoe kunnen ze je SEA-campagne versterken.