Datavisualisatie
Google Data Studio

Google Data Studio is een gratis tool van Google waarmee je de resultaten van de online aanwezigheid visueel en interactief kan rapporteren. Niet enkel kan je een connectie leggen met Google Analytics maar ook met andere platformen zoals Facebook, YouTube, Google Search Console en vele andere. Jij bepaalt welke gegevens je wilt opnemen in je dashboards en met wie je ze deelt.

Google Data Studio

Waarom kiezen voor een Google Data Studio dashboard?

  • Snel de belangrijkste cijfers raadplegen (en begrijpen)
  • Visueel aantrekkelijk rapport
  • Niet meer op zoek moeten gaan tussen een berg data (in GA)
  • Speur zelf gemakkelijk door de data door op interactieve wijze eenvoudige filters toe te passen
  • Je kan het dashboard gemakkelijk delen met collega’s en management
  • Staaf je online marketingprestaties aan de hand van echte resultaten

Met een Google Data Studio kan je eenvoudig alle nuttige resultaten groeperen in één rapport en dat op visueel aantrekkelijke manier. Geen gedoe meer in Google Analytics of Excel spreadsheets om je analyses op te baseren. Verder kan je het dashboard ook gemakkelijk met je collega’s en/of management delen zodat ook zij steeds mee zijn met de resultaten. Een rapport dat je absoluut moet meenemen in je digitale strategie.

Wij helpen jou met het opzetten van een dashboard

Samen met jou gaan we op zoek naar de cijfers en gegevens die je graag snel zou willen raadplegen. In feite een KPI meeting waar we micro (nieuwsbrief inschrijving) en macro (contactopname) conversies bepalen. Voor meer geavanceerde tracking maken we gebruik van Google Tag Manager om de juiste acties te kunnen meten. Eenmaal de belangrijkste indicatoren opgelijst zijn, kunnen we aan het rapport beginnen.

Afhankelijk van hoe uitgebreid jij je rapport wenst, zijn er verschillende pagina’s die we voor je opstellen. Steeds beginnen we met een performance rapport waar je globale cijfers van de website kan raadplegen, zoals je populairste pagina’s, aantal bezoeken en gebruikers, enz.

Als SEO-experten voorzien we uiteraard ook hierover een pagina in je rapport. Zo kan je meteen zien hoe jouw website scoort in zoekmachines zoals Google.

Voor bijkomende pagina’s hangt het een beetje af van wat jouw doel is: verkoop je producten in een webshop of dient je website eerder om geïnteresseerden te informeren? Op basis van deze doelstellingen voorzien we rapportpagina’s op maat van deze doelstellingen.

Onze experten staan je graag te woord

Wil jij ook graag een dashboard van jouw website? Dan kunnen wij je daarbij helpen. Onze gecertificeerde experten zorgen niet alleen voor een op maat gemaakt rapport, maar optimaliseren (indien nodig) ook je andere Google producten.