Oké, en wat zijn dan de voordelen van deze websitestatistieken?
We sommen enkele voordelen voor je op.
Via welk kanaal komen bezoekers op je website?
Je komt te weten hoe mensen jouw website hebben gevonden. Was het via een zoekopdracht in Google of hebben ze misschien op een advertentie in Facebook geklikt?
Welke pagina’s zijn populair op je website?
Welke pagina’s worden het meest bekeken en hoelang bekijken mensen bepaalde pagina’s. Zeer nuttig om uit te zoeken wat populair is en wat je nog kan optimaliseren om nog beter te scoren.
Wat zijn de zoekopdrachten die gebruikt werden om op mijn site te komen?
Wat typen websitebezoekers in op Google (of in de zoekbalk van je eigen website) om op je website te belanden? Welke informatie zoeken ze en waar kan jij op inspelen? Geef de websitebezoekers de informatie die ze zoeken en ga niet van je eigen bedrijf uit.
Welke acties voeren mensen uit op je website?
Schrijven ze in voor de nieuwsbrief of vragen ze een offerte aan? Hoe vaak klikken ze op een bepaalde knop? Zet je inspanning om in meetbare resultaten. Bepaal aan de hand van deze conversies welke ROI’s of ROMI’s voor jou van belang zijn.
Lees hier hoe we GTM gebruiken om geavanceerde tracking op te stellen.
Uiteraard zijn er nog vele andere voordelen.