Starten met
E-commerce Advertising

Heb je een online webshop, maar haal je er onvoldoende conversies uit en is de return on investment (ROI) dus te laag? In deze digitale wereld heb je fantastische mogelijkheden om meer uit je webshop te halen, denk maar aan adverteren via Facebook, Instagram en/of Google.

E-commerce Advertising

5 redenen om te starten met webshop marketing

  • Meer online conversies genereren
  • Meer bezoekers op je webwinkel krijgen
  • Je online omzet verhogen
  • Je producten of diensten online promoten
  • Voor een relatief klein budget kan je de juiste doelgroep op je website krijgen

Een goede set-up van je campagnes kan zorgen voor méér resultaat voor een lager advertentiebudget. Succesvolle online marketing campagnes starten altijd met het uitdenken van een doordachte strategie; via welke kanalen adverteer je best, naar wie richt je de advertenties, hoe kan je afgehaakte bezoekers terug bereiken? Wat zijn de meest aantrekkelijke ad-teksten en call-to-actions? Dat zijn echter geen simpele vragen voor iemand die voor het eerst wil adverteren. Onze ervaren Ads-specialisten helpen je graag op weg. We bieden ondersteuning op maat, afgestemd op de behoefte en het beschikbaar budget van je onderneming.

De drie kanalen in detail: Facebook, Instagram & Google

1. Facebook Product Ads

Met meer dan 2 miljard actieve gebruikers per maand, is Facebook één van de grootste platformen om je producten te tonen aan potentiële kopers. Bij Facebook product advertising zijn verschillende advertentievormen mogelijk. We zetten ze even op een rijtje.

  • Image Ads: Wil je meer bezoekers naar je webshop trekken? Dan zet je best in op Image Ads. Ze bestaan uit één sterk beeld, een krachtige boodschap en een aantrekkelijke call-to-action. We zetten de mensen aan om te klikken op je advertentie, zodat ze vervolgens terecht komen op je webshop.
  • Carrousel Ads: je kent ze wel de advertenties waarbij je kan swipen zodat je meteen een breed scala van producten te zien krijgt. Je kan tot tien producten in één advertentie tonen, waarbij je elke afbeelding een eigen landingspagina kan geven.
  • Video Ads: met video advertenties bereik je veel mensen en creëer je meer merkbekendheid. Video Ads zijn ook interessant om via remarketing een tweede keer in contact te komen met potentiële leads, een data-driven aanpak.
  • Product Tagging: Je kan producten uit je Facebook-catalogus taggen in je foto's en video's. Wanneer iemand dan interesse heeft in een getagd product, kan hij of zij op de tags klikken om te beginnen shoppen. Extra interessant is om gebruik te maken van Instant Experiences bij product tagging. Zo kan je producten full screen promoten en meteen cross-sell inspiratie bieden. Profiteer bijvoorbeeld om een complete outfit te promoten in hoge kwaliteit. Om gebruik te maken van product tagging, dient je product catalogus geüpload te worden in Facebook.
  • Dynamische Product Ads: Met deze ads kan je eenvoudig nieuwe potentiële kopers bereiken, die reeds interesse getoond hebben in jouw product. Je kent het wel, je bekijkt een trui van je favoriete merk en daarna zie je de trui verschijnen tussen je Instagram feed. Dat is wat Dynamic Product Ads doen. Heel effectief om meer conversies te genereren. Om deze functie te kunnen gebruiken, moet je beschikken over een facebook pixel op je webshop en dient je product catalogus geüpload te worden in Facebook.

2. E-commerce Ads met Instagram

Afhankelijk van je doelgroep en producten die je verkoopt, kan Instagram Advertising zeer interessant zijn. Adverteren op Instagram is geschikt om meer naamsbekendheid te creëren, meer volgers te genereren of je producten die je verkoopt te promoten. Ook bij Instagram zijn er verschillende advertentiemogelijkheden:

  • Instagram Story Ads: Je advertentie verschijnt tussen de verhalen van Instagram. In full screen verschijnt je advertentie. Met een aantrekkelijk beeld en call-to-action proberen we in enkele seconden de aandacht van potentiële kopers te trekken. Het is ook een perfecte mogelijkheid om meer brand awareness te creëren.
  • Foto- of videoadvertenties: verschijnen in het overzicht kan werken als je kiest voor een visueel sterk beeld. Je scoort bijvoorbeeld met stijlvolle interieurs, hippe kleurencombinaties of een ludieke quote. Ook hier kan je kiezen tussen één beeld of meerdere afbeeldingen in één advertentie. Video’s in het overzicht duren maximaal 60 seconden.
  • Product Tagging: Net zoals bij Facebook kan je op Instagram je producten taggen in je beelden en video’s. Denk bij het adverteren ook hier aan een Instant Experience waarbij je verschillende producten kan promoten op een aantrekkelijke manier. Ook bij deze advertentiemogelijkheid zal je je producten in de Facebook-catalogus moeten inladen. Bovendien kan je op Instagram ook kiezen voor product tagging in je organische feed. 
  • Dynamic Product Ads: remarketing is niet meer weg te denken op social media. Trek je online strategie van Facebook zeker ook door naar Instagram als je producten en beelden visueel sterk zijn. Ook bij deze mogelijkheid is de werkwijze gelijkaardig zoals die bij Facebook: een pixel is vereist alsook zal je je producten in de catalogus moeten inladen.

3. E-commerce ads met Google

  • Search Ads: Op Google ‘Zoeken’ verschijnen advertenties zowel boven als onder de organische zoekresultaten. Afhankelijk van de zoekwoorden die we toevoegen aan de advertentie, zal je search ad verschijnen op de zoekresultatenpagina. Het interessante aan Search Ads is dat de surfer actief aan het zoeken is naar een oplossing, product of dienst. Door een goede match tussen zoekopdracht en zoekwoord trekken wij die potentiële kopers naar je webshop met sprekende advertentieteksten.
  • Google Shopping Ads: met shopping-campagnes op Google kan je je producten promoten en meer verkeer naar je webshop trekken. Deze advertenties verschillen van search ads, omdat ze een foto van het product tonen met daarbij een titel, prijs en de winkelnaam. Google Shopping ads geven de potentiële kopers een duidelijk beeld van het product dat je verkoopt voor dat ze op de advertentie klikken. Als de mensen dus klikken op de advertentie, zijn het zeker kwalitatieve bezoekers. Om gebruik te maken van deze campagnes dient je product catalogus geüpload te worden in het Google Merchant Center. Daarnaast zullen titels en beschrijvingen van je producten van groot belang zijn om een goede match te verkrijgen met de gebruiker zijn/haar zoekopdracht.