Realiseer een blijvende groei
Data monitoring

Het inzetten van allerlei online marketing strategieën is niet voldoende. Je moet deze constant opvolgen en optimaliseren. Enkel zo zal je een blijvende groei kunnen realiseren. Bij UXMen bieden we een visuele oplossing voor je data monitoring aan. Eenvoudig en snel consulteerbaar.

Data Monitoring

Vastleggen van de bedrijfsdoelstellingen (KPI’s)

Samen met jullie, leggen we de Key Performance Indicators (KPI’s) op voorhand vast. Enkel zo zal je tijdens en na je online inspanningen kunnen zien wat deze juist opleveren. Terwijl we de online inspanningen opvolgen, zullen we dan ook optimalisaties doorvoeren om te streven naar het hoogste conversieratio.

Het meten van de resultaten

Uit Google Analytics kan er zeer veel leerrijke data gehaald worden, maar met custom tracking kan je nog veel meer inzichten over je website bezoekers verzamelen. Denk vooral aan doelen die op maat van jouw website moeten worden ingesteld: het aantal verstuurde formulieren, klikken op specifieke knoppen, inschrijvingen op de nieuwsbrief, aantal downloads, video weergaves … En ga zo maar door. Voor in instellen van deze custom tracking maken we gebruik van Google Tag Manager (GTM)de resultaten zijn ook zichtbaar in Google Analytics. 

Datavisualisatie met Google Data Studio

We hanteren verschillende werkwijzen. Enerzijds spreken we maandelijks af om de optimalisaties en resultaten voor te leggen en te bespreken. Anderzijds maken we een visueel rapport in Google Data Studio voor je op zodat jij en je collega’s ook een constante opvolging kunnen uitvoeren.

Een dashboard in Google Data Studio is op maat gemaakt en toont meteen de belangrijkste data uit Google Analytics, Google Search Console en indien nodig ook je social media inspanningen. In één oogopslag je resultaten lezen en interpreteren bespaart je een hoop tijd. Tijd dat je wellicht zelf wel goed weet in te vullen met andere zaken.