Contentstrategie
Na de analyses kunnen we een contentstrategie uitstippelen. In deze strategie bepalen we welke zaken prioriteit krijgen en hoe we alles gaan implementeren op jouw website.
Een contentstrategie bevat volgende onderdelen:
- Content optimalisatie
We optimaliseren de tekst van al je key pages en/of toptaken. Deze teksten zullen steeds SEO-vriendelijke teksten zijn zodat je beter in zoekmachines kan scoren. Ook het uitschrijven van nieuwe en relevante blogartikelen nemen we graag in handen. Hierbij focussen we op keywords waar je graag beter mee wil scoren in Google.
- SEO-optimalisatie
SEO-optimalisaties voeren we ook achter de schermen uit door o.a. tekstuele aanpassingen door te voeren aan meta descriptions en title tags. Ook hier is de keyword analyse belangrijk en zorgen we ervoor dat je beter scoort op belangrijke trefwoorden.
- Social media
Ook je aanwezigheid op social media kanalen nemen we mee op in deze strategie. We werken niet alleen een content kalender voor je uit, maar we zorgen ervoor dat je op deze kanalen actief blijft door relevante posts op te stellen en te delen. Dit doen we door de lijn door te trekken: we starten steeds vanuit de krachtige en relevante content die op je website staat.
- E-mailmarketing
Daar stopt het niet! Met e-mailmarketing en marketing automation breng je de juiste content bij de juiste personen. SPAM? daar doen we niet aan mee! We schrijven, ontwerpen en sturen de ontvanger aan tot conversie.
Al onze optimalisaties zijn erop gericht om je conversies te verhogen. Niet alleen op lange termijn maar ook op korte termijn kan je de vruchten van deze strategie plukken. Inhoud die goed geschreven is, trekt de juiste personen aan en houdt hen ook op je website.
We meten de evolutie van je keyword positie, organisch verkeer, conversiepercentage en ga zo maar door. Geen natte vingerwerk, wel data-driven. Wil je jouw eigen evolutie graag zelf opvolgen? Dan stellen we ten sterkste een visueel dashboard in Google Data Studio voor.