Onderzoek
Hoe wordt jouw platform gebruikt?

Je website of applicatie is een virtueel contactpunt met je klanten. Geen persoonlijke ervaring. Je weet dus niet wie je bezoekers zijn noch wat ze daar doen. Een dieper onderzoek komt hierbij te pas om deze zaken in kaart te brengen en om je digitale strategie uit te bouwen.

Onderzoek

Waarvoor wordt jouw website bezocht, en wie zijn die bezoekers?

SEO-analyse

Vindbaar in zoekmachines

Verschijnt jouw websitelink als gebruikers je diensten opzoeken? Met welke tekst verschijn je op de SERP (Search Engine Result Page) of tussen de zoekresultaten? Wij analyseren je website zodat deze correct door Google gelezen en vertoond wordt. 

Niet alleen content maar ook technische SEO is van belang bij deze analyse. We gebruiken performante tools om je website te analyseren op allerlei belangrijke SEO-factoren. Ons advies zorgt ervoor dat je sneller vindbaar bent en hoger in de zoekresultaten verschijnt. 

Prestatieanalyse

Hoe presteert jouw website

Verschijn je tussen de resultaten in een zoekmachine? Ben je zichtbaar op social media? We meten je vindbaarheid en zichtbaarheid over verschillende kanalen heen en brengen het beeld dat de consument creëert in kaart.

Worden de gewenste acties effectief uitgevoerd door je gebruikers? Waar haken je gebruikers af? Waar komen ze vandaan? Het is belangrijk om de acties en het gedrag van je gebruikers gericht te onderzoeken om zo drempels te ontdekken en de conversie te verhogen.

Concurrentieanalyse

Wat doen jouw concurrenten?

Naast de prestatieanalyse, doen we ook een concurrentieanalyse. Hier gaan we specifiek kijken naar sterke en zwakke punten van de concurrentie maar ook naar die van jezelf. Welke invloed heeft dit op de werking en efficiëntie van jouw organisatie?

We gaan op zoek naar opportuniteiten en onvolmaaktheden en sterken deze aan. Enkel zo kan jij je onderscheiden van de concurrenten.

Toptaken

Toptaken onderzoek

Wat is je belangrijkste doelstelling? Wat wil je concreet behalen? De zaken die zowel jij als je websitebezoeker opzoekt, moet je goed in de kijker zetten. Deze onderwerpen moeten snel en eenvoudig gevonden worden. Lees: zonder al te veel drempels. Wat die zaken nu juist zijn, ontdekken we aan de hand van een toptaken onderzoek. We analyseren data en stellen indien nodig enkele vragen.  

Niet alleen de voor de hand liggende doelstellingen zijn hierbij van belang. Ook die dingen die een websitebezoeker opzoekt. Kunnen ze snel inspiratie opdoen? Of misschien willen ze gewoon meteen contact met je opnemen? Zijn deze pagina's goed te vinden of moeten ze geoptimaliseerd worden? Veel vragen waar wij, als data-experten, maar al te graag een antwoord op zoeken. 

Strategisch rapport

Haal je doelstellingen

Na grondige analyses van de huidige situatie formuleren we een strategisch advies waarmee je meteen aan de slag kan. Dit strategisch adviesrapport vormt de basis om je website en je communicatie beter in te zetten. Wij analyseren en adviseren zodat jij kan groeien.

Zowel UX-design als marketing ondersteuning kunnen in een volgende fase van pas komen. Implementeer je strategie, volg op en optimaliseer om je vooropgestelde doelstellingen steeds te blijven behalen.