Content & Advertising
Social Media Strategy

Klaar om je social media aan te pakken en deze een boost te geven? Zorg ervoor dat je online actief bent en relevante berichtjes deelt. Zo zal je niet alleen meer trafiek aantrekken maar ook meer leads converteren!

Social media

Een social media strategie bepaal je op basis van wat je wil bereiken, bij je dat wil bereiken en wanneer je dat wil bereiken. Een multi-channel aanpak is vaak de beste strategie. Samen overlopen we welke kanalen het beste bij je bedrijfsdoelen en je doelpubliek aansluiten en welke tactieken je doelen kunnen realiseren. 

Er zijn twee luiken in social media die je kan uitspelen: het organisch luik en het betalend luik. We bespreken beide en geven je de voordelen ervan mee.

1. Content marketing op social media

Het organische luik hangt netjes samen met alle SEO-inspanningen op je website. In feite trek je de lijn door en zorg je ervoor dat je website content verder leeft op social media. Het bedenken en uitschrijven van blogs vergt tijd. Waarom zou je deze dan niet delen met je fans op Facebook?
 

Deel om te informeren en niet om te verkopen.

Hoewel het behalen van conversies wellicht je bedrijfsdoelstelling is, gebruiken we op social media een andere aanpak. Het delen van relevante en interessante berichten die niet gericht zijn op verkoop gaan meer engagement stimuleren op social media. Als je dit op regelmatige basis volhoudt, zal je merken dat je fanbase steeds groter wordt en dat dit communicatiemiddel op langere termijn steeds meer conversies oplevert.
 

Combineer SEO met social media.

In de meeste gevallen starten we bij deze aanpak vanuit krachtige en relevante content die op je website staat. Daarom raden we ook aan dat er op regelmatige basis blogs op je website verschijnen. Deze zijn ideaal om je fans op social media iets bij te brengen en hen naar je website aan te trekken.

Ook bij een social media strategie starten we daarom vanuit een keyword analyse. Wat zijn belangrijke keywords? Waar scoor je reeds goed op en met welke trefwoorden wil je nog beter scoren? Deze vormen de basis voor de content op je website, bijvoorbeeld je blogs. Gebaseerd op de gekozen trefwoorden schrijven we dan blogartikelen uit. Eens geschreven en online, werken we een attractieve social media post uit die fans stimuleert tot engagement.

Niets zonder content kalender.

Natuurlijk mag je dit niet ongestructureerd doen. Zo ga je al snel eens een maand overslaan of vergeet je om op consistente wijze actief te blijven. Wij gebruiken daarom steeds een content kalender. Zo zoeken we op voorhand reeds relevante blogonderwerpen en plannen we deze in voor het komende jaar. Een content kalender is in feite de ruggengraat van al je social media activiteit. Niet enkel wat je post, maar ook wanneer en op welke kanalen.

Toon je expertise en bouw geloofwaardigheid op.

Waarom je deze manier van werken moet implementeren als deze niet op verkoop is gericht? Omdat het je expertise op een informerende wijze in de kijker zet en omdat je daarmee ook je geloofwaardigheid kan opkrikken. We zorgen ervoor dat je betrouwbaarheid opbouwt zodat ook anderen, nieuwe bezoekers, sneller geneigd zijn je te volgen.

Omni-present zijn is de boodschap. Dit zal je op langere termijn steeds meer leads opleveren. Het vergt wel tijd en moeite, maar loont als je het goed doet. Als SEO-experten geven we daarom graag advies of helpen we je graag verder met het uitwerken van een social media strategie.

2. Online advertising

Ben je toch meer gericht op het verkopen van je diensten of producten? Dan kan je jouw content strategie uitbreiden met online advertenties. De insteek verschuift hierbij weer naar het behalen van meer conversies. Ook bij deze aanpak is het belangrijk het organische luik niet te vergeten. Adverteren voor een Facebook-pagina die niet al te actief is, straalt geen vertrouwen uit.

We sommen de mogelijkheden op.
 

Adverteren op Facebook en Instagram.

Adverteren op Facebook of Instagram werpt zijn vruchten af. We kunnen doelgroepen targeten die geïnteresseerd zijn in wat jij doet of verkoopt. Ook op basis van je fanbase kunnen we vergelijkbare doelgroepen aanspreken die wellicht ook geïnteresseerd zijn in jouw diensten/producten. Daarom is het belangrijk om je pagina actief te houden.

Vergeet ook zeker remarketing niet. Een hele krachtige methode van targeten waarbij we mensen bereiken die reeds op je website geweest zijn. De kans op het binnenhalen van leads is bij deze doelgroep bijzonder hoog. Uiteraard doen we alles volgens de regels van GDPR.

Adverteren kan met verschillende advertenties: een afbeelding, meerdere afbeeldingen in een carrousel, een video, een lead advertentie …. We testen verschillende mogelijkheden uit en zoeken naar de format die jouw doelgroep het meeste aanspreekt en die het beste bij je doelstellingen past.

Adverteren op LinkedIn.

Met LinkedIn bereik je een andere doelgroep dan bij Facebook, maar ook hier kan je heel gericht profielen targeten die je wilt bereiken of waarvan je verwacht dat ze zullen converteren. Adverteren op LinkedIn is niet voor iedereen relevant, ook omdat deze manier van adverteren duurder is dan deze op Facebook. Daarom bepalen we graag samen met jou, de klant, of deze manier van adverteren je doelstellingen zal behalen en/of er andere mogelijkheden zijn met een lagere kost.

Trek meer trafiek naar je website en verhoog je conversies.

Adverteren doe je om meer mensen naar je website aan te trekken en hen daar te laten converteren. Hoe je de boodschap brengt is daarom van groot belang: wij zorgen daarom steeds voor aantrekkelijke boodschappen die aanzetten tot actie.

Toch liever adverteren op andere social media kanalen? Denk maar aan Twitter, Snapchat, Pinterest, …? Of wil je gewoon graag van start gaan? Neem dan contact met ons op. We bekijken dan eerst samen met jou welke strategie het beste werkt om je doelstellingen te behalen en welke kanalen we daar best voor kunnen inzetten.