Realiseer een blijvende groei
Data monitoring

Het inzetten van allerlei online marketing strategieƫn is niet voldoende. Je moet deze constant opvolgen en optimaliseren. Enkel zo zal je een blijvende groei kunnen realiseren. Bij UXMen bieden we een visuele oplossing voor je data monitoring aan. Eenvoudig en snel consulteerbaar.

Data Monitoring

Leg je KPI’s vast

Leg je Key Performance Indicators (KPI’s) op voorhand vast. Enkel zo zal je tijdens en na je online inspanningen kunnen zien wat deze juist opleveren. Terwijl we de online inspanningen opvolgen, zullen we dan ook optimalisaties doorvoeren om te streven naar het hoogste conversieratio.

Aan de hand van Google Tag Manager (GTM) kunnen we je vooropgestelde doelen instellen zodat de resultaten van deze tracking zichtbaar zijn in Google Analytics. Denk vooral aan doelen die op maat van jouw website moeten worden ingesteld: invullen van formulieren, klikken op specifieke knoppen, inschrijvingen op de nieuwsbrief, aantal downloads, … En ga zo maar door.

Visueel rapport

We hanteren verschillende werkwijzen. Enerzijds spreken we maandelijks af om de optimalisaties en resultaten voor te leggen en te bespreken. Anderzijds maken we een visueel rapport in Google Data Studio voor je op zodat jij en je collega’s ook een constante opvolging kunnen uitvoeren.

Een dashboard in Google Data Studio is op maat gemaakt en toont meteen de belangrijkste data uit Google Analytics, Google Search Console en indien nodig ook je social media inspanningen. In één oogopslag je resultaten lezen en interpreteren bespaart je een hoop tijd. Tijd dat je wellicht zelf wel goed weet in te vullen met andere zaken.