Inhoud die scoort
Content Marketing

Wij zetten de gebruiker centraal, waarom zou jij dat ook niet doen? Ga niet van je eigen bedrijfsdoelstellingen uit maar focus op wat je voor je eigen klanten kan betekenen. Zet content marketing in om een antwoord op hun vraag te kunnen bieden en om een band met hen te creëren.

Content Marketing

Inhoud die scoort

Leg de focus bij content marketing niet op wat je doet, maar op hoe je anderen kan helpen. Zoekmachine gebruikers zijn uiteindelijk op zoek naar een oplossing. Zorg ervoor dat je die kan bieden door je inhoud of content marketing af te stemmen op hun behoeften. Ze stellen zich immers de vraag “wat kan je voor me doen?” Zorg ervoor dat je een kant en klaar antwoord hebt klaarliggen.

Daarnaast helpt sterke en goede content om je positie in de zoekmachines te veroveren. Al je teksten toespitsen op Search Engine Optimization (SEO) gaat je positie op organische wijze verhogen en versterken.

SEO-Analyse

Content schrijf je niet zomaar. Je hebt nood aan een grondig onderzoek om te weten waar mensen net zoeken en op welke manier ze dat opzoeken. Een keyword analyse zal alvast een eerste stap in het proces zijn.

Daarnaast is een SEO-analyse van de huidige structuur en inhoud uiterst aangewezen. Het geeft niet alleen inzicht in wat reeds goed scoorde, maar zal ook duidelijker maken wat beter kan.

Een goede informatiearchitectuur zorgt ervoor dat zoekmachine-crawlers vlot doorheen je website kunnen scannen. Ook zo zorg je ervoor dat de juiste landingspagina’s naar boven komen.

Contentstrategie

Na de analyses kunnen we een contentstrategie uitstippelen. In deze strategie bepalen we welke zaken prioriteit krijgen en hoe we alles gaan implementeren op jouw website.

Een contentstrategie bevat volgende onderdelen:

  • Content optimalisatie
    We optimaliseren de tekst van al je key pages en/of toptaken. Deze teksten zullen steeds SEO-vriendelijke teksten zijn zodat je beter in zoekmachines kan scoren. Ook het uitschrijven van nieuwe en relevante blogartikelen nemen we graag in handen. Hierbij focussen we op keywords waar je graag beter mee wil scoren in Google.
     
  • SEO-optimalisatie
    SEO-optimalisaties voeren we ook achter de schermen uit door o.a. tekstuele aanpassingen door te voeren aan meta descriptions en title tags. Ook hier is de keyword analyse belangrijk en zorgen we ervoor dat je beter scoort op belangrijke trefwoorden.
     
  • Social media
    Ook je aanwezigheid op social media kanalen nemen we mee op in deze strategie. We werken niet alleen een content kalender voor je uit, maar we zorgen ervoor dat je op deze kanalen actief blijft door relevante posts op te stellen en te delen. Dit doen we door de lijn door te trekken: we starten steeds vanuit de krachtige en relevante content die op je website staat.
     
  • E-mailmarketing
    Daar stopt het niet! Met e-mailmarketing en marketing automation breng je de juiste content bij de juiste personen. SPAM? daar doen we niet aan mee! We schrijven, ontwerpen en sturen de ontvanger aan tot conversie.

Al onze optimalisaties zijn erop gericht om je conversies te verhogen. Niet alleen op lange termijn maar ook op korte termijn kan je de vruchten van deze strategie plukken. Inhoud die goed geschreven is, trekt de juiste personen aan en houdt hen ook op je website.

We meten de evolutie van je keyword positie, organisch verkeer, conversiepercentage en ga zo maar door. Geen natte vingerwerk, wel data-driven. Wil je jouw eigen evolutie graag zelf opvolgen? Dan stellen we ten sterkste een visueel dashboard in Google Data Studio voor.