PSA Antwerp

Zoals vele klanten koos ook PSA Antwerp voor een co-marketing samenwerking met UXMen. Van analyse tot optimalisatie. Sleutelwoorden die bij online marketing niet weg te denken zijn. Het lijkt eenvoudig maar toch loont het om je technisch te laten ondersteunen door experten uit de digitale wereld. Data-analisten, digitale marketeers, UX-designers, grafisch designers en copywriters staan ter beschikking van het marketing team van PSA Antwerp.

PSA Antwerp - UXMen Case

Over PSA

PSA Antwerp, de grootste containerbehandelaar in de Antwerpse Haven. De PSA Groep is niet alleen in Antwerpen actief. Ook in Azië, Europa en Amerika zijn zij geprefereerde havenoperator. Dagelijks behandelen zij wereldwijd zo’n 203.400 containers per dag. PSA Antwerp behandelde in 2017 maar liefst 10,0 miljoen TEUs (twenty foot equivalent units) wat deze haven zowaar tweedes in de PSA Groep plaatst. Met meer dan 3.000 personeelsleden positioneert PSA Antwerp zich als wereldhaven onder de slogan ‘PSA, The World’s Port of Call’.

UX-design

Ook de gebruikerservaring van de jobpagina's werd door ons volledig onder handen genomen. Onze analyses en aanbevelingen resulteren in conversie-gerichte pagina’s.Ook de gebruikerservaring van de jobpagina's werd door ons volledig onder handen genomen. Onze analyses en aanbevelingen resulteren in conversie-gerichte pagina’s.

Custom event tracking

Bij conversie-gerichte pagina’s hoort data monitoring. Je wilt weten wat die conversie-gerichte pagina’s net opleveren. Daarom stelden we voor PSA Antwerp custom tracking in a.d.h.v. Google Tag Manager om deze KPI’s te kunnen opvolgen. Vervolgens maakten we een Google Data Studio dashboard aan om deze data in een visueel rapport te kunnen opvolgen.

Online marketing campagnes

Employer branding & online awareness van de waarden en normen (engagement) de twee belangrijkste doelstellingen die we van de grootste containerbehandelaar in de Antwerpse Haven opgedragen kregen. We boden een oplossing aan door in te zetten op Facebook advertenties en Google Ads campagnes.

Met deze online campagnes trachten we de doelgroep te bereiken door de targeting nauwgezet op te volgen en verder af te stemmen. Daarnaast lieten we ook remarketing-campagnes lopen om bezoekers te stimuleren terug te keren. Een voorbeeld: ter ondersteuning van hun zoektocht naar techniekers lanceerden ze een campagne ‘Fly to your future’, waarbij iedereen die zijn/haar CV verstuurde, een gratis helikoptervlucht boven de Antwerpse haven kreeg.

Voor deze campagne verzorgden wij, in nauwe samenwerking met het online team van PSA Antwerp, de online awareness via Facebook (advertenties & remarketing) en Google Ads. Tussentijds analyseerden we uiteraard ook nauwlettend het aantal online inschrijvingen voor de actie. De campagne leidde tot een verbluffende resultaat qua aanwervingen bij PSA Antwerp.

We kunnen steeds rekenen op snelle respons, eerlijke feedback en betrouwbare analyses met aanbevelingen op maat. De samenwerking verloopt regelmatig, vlot en persoonlijk, waardoor het lijkt alsof onze ‘personal digital marketeer’ van UXMen gewoonweg deel uitmaakt van het eigen team.

Resultaat

Een uitstekende co-marketing samenwerking waarin we op maandelijkse basis advies formuleren en verbeteringen aan de website aanbrengen. Daarbij zorgen we ervoor dat de stroom aan sollicitanten op de website blijft groeien door samen met PSA Antwerp advertenties op Google Ads en Facebook continue te moniteren en te optimaliseren. Een productieve samenwerking die reeds verbluffende resultaten opleverde en waarbij steeds werken aan nóg betere resultaten.