Lumière

In een snel veranderend en digitaliserend medialandschap kan de Lumière groep niet achterblijven. Wij ondersteunen hen in deze digitale transitie a.d.h.v. data analyse, marketing automation en landingspagina’s voor campagnes.

Lumière - UXMen Case

Over Lumiere

De Lumière groep staat bekend als baken van kwaliteit in de Belgische en Nederlandse fictie wereld, voor zowel films als series. Lumière is in alle markten thuis: distributie, productie en bioscopen. Het verdeelt topfilms van over de hele wereld aan bioscopen en later via DVD en streaming bij de klant thuis. Denk hierbij aan Scandinavische topseries als The Bridge, Borgen of The Killing. Met Lunanime zorgt het ook zelf voor productie van fictie. De Rouille et d’Os, The Team en Le Ciel Flamand, het is opnieuw slechts een greep uit het aanbod. Tot slot baat Lumière ook 2 bioscopen uit: Cinema Lumière Brugge en Cinema Cartoon’s Antwerpen.

Veel verschillende submerken dus, steeds met kwaliteit als gemeenschappelijke deler.

Data analyse en Google Data Studio dashboards

De Lumière groep staat bekend als baken van kwaliteit in de Belgische en Nederlandse fictie wereld, voor zowel films als series. Lumière is in alle markten thuis: distributie, productie en bioscopen. Het verdeelt topfilms van over de hele wereld aan bioscopen en later via DVD en streaming bij de klant thuis. Denk hierbij aan Scandinavische topseries als The Bridge, Borgen of The Killing. Met Lunanime zorgt het ook zelf voor productie van fictie. De Rouille et d’Os, The Team en Le Ciel Flamand, het is opnieuw slechts een greep uit het aanbod. Tot slot baat Lumière ook 2 bioscopen uit: Cinema Lumière Brugge en Cinema Cartoon’s Antwerpen.

Data is het nieuwe goud. Dat begrijpen mediagiganten zoals Netflix, Facebook en Amazon al langer. Toch hoef je niet over grote budgetten te beschikken om aan de slag te gaan met gegevens. >Met Google Tag Manager kunnen we op de verschillende websites van de Lumière groep acties van bezoekers tracken. Zo komen we te weten welke series klanten kopen, via welke verkeersbron ze op de website komen, welke trefwoorden ze daarbij gebruikten (indien organisch) en hoeveel de kost per conversie bedraagt. Al deze gegevens gieten we in een overzichtelijk en fraai ogend dashboard met de gratis tool Google Data Studio. Kennis van Google Analytics is dus niet langer vereist. De grafieken en tabellen zijn voor iedereen duidelijk en bovendien eenvoudig te delen.

Marketing automation met Active Campaign

Veel verschillende merken betekent ook verschillende databases en verschillende tools. Daar stelden we samen met Lumière paal en perk aan door de e-maildatabase te centraliseren in één uiterst performante marketing automation tool: Active Campaign. Wie e-mail en persoonsgegevens zegt, zegt ook GPPR. Van de bestaande databases werd voor 25 mei een nieuwe opt-in gevraagd. Om die contacten dat extra zetje te geven ontwikkelden we een automation waarbij ze een kortingsbon konden claimen of deelnemen aan een wedstrijd. Hoewel leads bij deelname steeds de keuze hadden om in of uit te schrijven, koos maar liefst 90% van de deelnemers om hun inschrijving te behouden. Zo werd voldaan aan GDPR reglementering én werd de database gereactiveerd. Dit resulteerde dan weer in hogere open en click-through rates van de daaropvolgende e-mails. Een win-win situatie.

Campagne met IKEA via Unbounce

Lumière doet vaak leuke acties met partners zoals De Morgen, De Standaard of IKEA. Voor de IKEA campagnes creëerden we aparte landingspagina’s die de huisstijl van de twee merken combineren. Door gebruik te maken van een tool (Unbounce) om landingspagina’s op te stellen hoeven we niet het gehele proces van website ontwikkeling te doorlopen. Bovendien kunnen we de landingspagina’s toespitsen op conversie, er is slechts één duidelijk doel: deelname aan de actie. Verder moeten we geen rekening houden met lay-out- of stijlbeperkingen van een bestaande website. Snel, flexibel en doelgericht, da’s pas win-win ;).