CMB.TECH

CMB.TECH, een onderdeel van CMB rederij, streeft ernaar om nieuwe technologieën zoals waterstof te ontwikkelen die de efficiëntie en milieu-impact van transportmiddelen in de toekomst verbeteren. Die technologische innovatie vertaalden wij naar het ontwerp van hun website.

CMB.TECH - UXMen Case

Mond-aan-mond reclame voor UXMen

Compagnie Maritime Belge (CMB) was de initiatiefnemer van het project Maritieme Campus Antwerpen (MCA). MCA is een project in ontwikkeling met de bouw van een complete doe-campus voor alle grote maritieme spelers, voor co-working, labo's, R&D-faciliteiten en meer diensten in de maritieme sector.

CMB.TECH was dringend op zoek naar een partner voor een redesign van hun bestaande website. Dit enkele maanden nadat wij al in zee (knipoog naar de maritieme sector) waren gegaan met hun collega’s van MCA voor een splinternieuwe website. De collega’s van MCA hebben CMB vervolgens doorverwezen naar ons omdat ze tevreden waren van de samenwerking en om hun leveranciers te centraliseren.

Een nieuwe website met strakke deadline in zicht

CMB.TECH vroeg een redesign van hun website in dezelfde stijl als de website van MCA, maar met behoud van hun bestaande websitestructuur. De uitdaging was dat we een ontwerp moesten maken, informatiearchitectuur laten goedkeuren en een website bouwen op een korte termijn van één maand. Wij zijn heel tevreden dat dit gelukt is met een mooie website en aangename samenwerking als resultaat.

Informatiearchitectuur

We moesten de identiteit van de MCA website bewaren en ons tegelijk baseren op de structuur van de bestaande website. We hebben proactief toch enkele optimalisaties aan de informatiearchitectuur geadviseerd en doorgevoerd om een betere UX of gebruikerservaring te bekomen.

Interactieve wireframes

De strakke deadline hebben we onder meer kunnen behalen dankzij onze aanklikbare prototypes. De interacties die een gebruiker uitvoert, worden uitgewerkt in de vorm van interactieve prototypes. Zo kan de klant meteen het resultaat van het ontwerp visualiseren en de functionaliteiten uittesten.

Contentstrategie

Onze contentstrategie voor CMB.TECH was een thematische benadering. We zochten naar de belangrijkste organische landingspagina’s en touch points. Zo bepaalden we welke content opbouw de website moest hebben om de gebruiker te capteren, te overtuigen en te voeden.

Search Engine Optimization

Om de zichtbaarheid in zoekmachines te vergroten, raadden we aan om pagina’s te categoriseren. Hoe meer geïndexeerde pagina’s CMB.TECH over vb. hydrogen heeft, hoe sneller ze in de zoekresultaten zullen verschijnen. Vervolgens linken we gerelateerde categorieën en thema’s aan elkaar om aan linkbuilding te doen.

We werken graag samen met UX-Men aangezien ze heel hands-on werken, met ons meedenken en snel schakelen. Op korte termijn hebben ze een mooi resultaat opgeleverd voor de lancering van onze nieuwe websites: cmb.tech en maritimecampusantwerp.com.

Katrien Hennin – Communication Manager – CMB

Craft CMS als content management systeem

Voor klanten zoals CMB.TECH die graag zelf aan de slag gaan met contentbeheer op de website, is Craft CMS een ideaal content management systeem. Craft maakt het hele creatieve proces mogelijk: van content creatie tot design en development. Een heel gebruiksvriendelijke web developer tool geschikt voor kleine, middelgrote en grote ondernemingen.

Resultaat voor CMB.TECH

We maakten een redesign op basis van de huidige website en de brandguide van CMB. We verbeterden de informatiearchitectuur en contentstrategie. We stelden tot slot een cookiebanner voor die subtiel, gebruiksvriendelijk en geheel in lijn met de GDPR-wetgeving is. De cookiebanner wordt geïnstalleerd en gemonitord via Google Tag Manager.

CMB.TECH staat voor technologische innovatie als belangrijke factor om een toekomstbestendig en duurzaam bedrijf te belichamen. Dit vertaalden onze user experience designers met een strakke deadline en veel plezier in een nieuwe website: https://cmb.tech/