De stappen van een redesign
Merk je dat je website minder presteert en stellen de resultaten je teleur? Dan is een redesign een goed idee. Maar tussen het idee en de uitvoering staan heel wat stappen in de weg.
Doe eens een toptakenonderzoek
We stellen je bezoekers in een simpele pop-up twee korte vragen: wie ben je en wat kom je hier precies doen? Zo breng je snel in kaart wie je bezoekers eigenlijk zijn. Heb je na dit onderzoek een goed beeld van je bezoekers, dan stel je jezelf de vraag of zij ook je doelpubliek zijn. Met andere woorden, trek je de juiste mensen aan? Is dat het geval, dan ben je al op de goede weg. Nu moet je ook zien of het design je bezoeker wel naar de juiste plaats leidt.
Is een nieuwe informatiearchitectuur nodig?
Een informatiearchitectuur herzien is best ingrijpend en doe je best enkel na een degelijk gebruikersinterview. Want als je structuur in je pagina’s en onderwerpen brengt, moet je altijd de customer journey of user flow in gedachten houden. Jouw doelgroep – die zich altijd uniek gedraagt- wil online een specifieke weg afleggen, en het is aan de architectuur van jouw website om zich daaraan te schikken.
Wireframes en prototypes met échte content.
Zet je informatiearchitectuur om in wireframes. Waar komen stukjes tekst, en waar plaats je afbeeldingen? Als je deze wireframes bovendien interactief maakt, heb je als het ware een prototype van je redesign op zak. Deze prototypes kan je dan visueel vormgeven. Zo maak je voor iedereen duidelijk hoe jij het finale design ziet, nog voordat er een developer aan de pas is gekomen.
Lijkt dit je een hele boterham? Voor UXMen is dit dagelijkse kost, dus contacteer ons en we helpen je graag verder.