12.04.2019

UXMen is Google Partner

Google Partner zijn betekent dat wij de nodige expertise in huis hebben om een Google Ads account op te zetten, te evalueren en te optimaliseren.

We behaalden de Google Partner badge en we zijn er trots op ook! Als digital marketing agency mochten we deze badge niet ontbreken. Het label geeft niet alleen vertrouwen maar toont ook aan dat we reeds verschillende klanten hebben die tevreden zijn van onze diensten.

We werken er daarom ook elke dag aan om het beste van onszelf te geven en het beste uit je advertenties te halen. Een conversiegerichte aanpak gebaseerd op data staat bij ons centraal.

3 ijzersterke tips

Het label behalen was uiterst belangrijk, maar jou overtuigen dat we je écht verder kunnen helpen, is ons ultieme doel. Dit doen we dan ook graag met enkele ijzersterke tips zodat je zelf kan ondervinden hoe we onze magie toepassen. Uit ervaring weten we wat deze quick wins kunnen opleveren: meer klikken aan een lagere kost per klik en dus ook een hogere doorklikratio (CTR). Uiteraard is elke situatie anders en scannen we steeds eerst je account alvorens we aanbevelingen geven of optimalisaties doorvoeren. 

  • Kijk in je instellingen na of je inzet op Search Partners en welke prestaties je bij deze plaatsingen haalt. Indien de klikken en/of conversies daar lager liggen, kan je deze optie best uitschakelen en je budget slimmer inzetten op plaatsingen op Google.
     
  • Kijk ook zeker eens na welke biedstrategie je hebt ingesteld. Indien je koos voor een manuele CPC kan het wel eens voorvallen dat je voor sommige trefwoorden onder het bod van de eerste pagina zit. Je kan dit best oplossen door te kiezen voor een geautomatiseerde biedstrategie zoals klikken maximaliseren. Stel eventueel een max. kost per klik in en laat Google de veilingen in jouw plaats winnen zodat je meer en gemakkelijker op de eerste pagina verschijnt in de zoekresultaten.
     
  • Heb je al eens een blik geworpen op de zoektermen? Dit zijn de zoekopdrachten die je bezoekers in Google intypten en vervolgens op je advertentie klikten. In veel gevallen ga je in deze lijst irrelevante zoektermen terugvinden. Je wilt uiteraard enkel betalen voor klikken die relevant zijn. Sluit daarom deze irrelevante zoektermen uit zodat je advertenties niet meer verschijnen bij zulke zoekopdrachten.

Het resultaat? Wel we pasten deze (en andere quick wins) toe bij één van onze klanten en kwamen tot dit resultaat:

Het effect van de quick wins zie je reeds na een eerste optimalisatie. De klikken stegen exponentieel en de kost per klik daalde bijna op astronomische wijze, dit met hetzelfde klikbudget. Vervolgens kozen we ervoor om het budget dat geïnvesteerd werd te halveren. Ook na deze inspanning merkten we dat de kost per klik laag bleef en dat het aantal klikken nog steeds hoger lag dan voor onze optimalisaties. Resultaten die ons als data-analisten en performance marketeers helemaal enthousiast maken!

Onze Google Ads experten

Wie zijn deze slimme koppen, vraag je? Graag stellen we je onze Google Ads experten voor. Elks hebben we ons verdiept in een specifieke vorm van adverteren. Maar stuk voor stuk kunnen we je met elke ad in eender welke vorm verder helpen. Want leren, doen we ook van elkaar.

  • Alexander behaalde zijn certificaat en is expert in Google Search ads. Hij zorgt ervoor dat je met de gewenste en correcte zoekwoorden verschijnt en dat je kwalitatieve klikken binnenhaalt.
     
  • Iris behaalde dan weer het certificaat voor Display ads. Ze maakt responsive display ads die hoge doorklikratio's of CTR behalen. Beeld en tekst die aanzetten tot klikken.
     
  • Rianne certificieerde zich in Google Shopping Ads en zorgt met een gecombineerde aanpak van Search en Shopping voor meer omzet in je e-commerce webstore.

Samen vormen we een multidisciplinair team dat écht resultaten boekt.

Wil je ook graag beter scoren met je Google advertenties? Wij analyseren je account en doen in eerste instantie aanbevelingen tot optimalisaties. In een tweede fase implementeren we de optimalisaties en evalueren we deze constant. Neem zeker contact met ons op. Samen bekijken we graag wat de mogelijkheden zijn!

Geschreven door
Nico Declercq
Managing Partner

Lees ook