
Tips voor een doeltreffende FAQ-pagina
FAQ staat voor “Frequently Asked Questions” en is een onderdeel van een webplatform waar de meest gestelde vragen van gebruikers worden beantwoord.
MeasureCamp, the unconference. De conferentie waar je op inschrijft zonder dat de besproken onderwerpen op voorhand worden vastgelegd. Een hoop slimme koppen bijeen die vragen en kennis doorgeven. Het belangrijkste ingrediënt van deze mix? Durf.
Als je je de vraag stelt: dus, je gaat naar een conferentie waarbij de onderwerpen niet vastleggen? Ja, klopt. Wat ik zeker wist, was dat het sowieso over Digital Marketing, Google Analytics, Google Tag Manager, … zou gaan. Maar welke specifieke vragen zouden opborrelen, is op voorhand een vraagteken. Toch, is het absoluut de moeite waard.
Het belangrijkste ingrediënt van deze bijeenkomst is durf. Je moet durven vragen stellen. Enkel zo maak je het voor jezelf een leerrijke ervaring. De bedoeling van MeasureCamp is om kennis te delen. Iedereen die inschrijft, mag dan ook zijn/haar eigen kennis delen. Heb je een probleem opgelost en wil je dat met anderen delen? Zeker doen! Heb je een probleem dat je in je eentje niet opgelost krijgt? Start dan een discussie.
We gingen met twee op stap. Voor ons was het de eerste keer dat we deelnamen aan een MeasureCamp. We hadden dus niet echt iets voorbereid en we hadden geen idee wat te verwachten.
Ik som even de belangrijkste leerpunten op die we van deze conferentie hebben onthouden. Uiteraard geven we onze ongezouten mening ook mee.
E-commerce term | Content marketing |
---|---|
Artikel kiezen | Blog openen |
Artikel in winkelmand plaatsen | Blog lezen |
Artikel aankopen | Contact opnemen |
Hoe we dat instellen? We gebruiken daar custom tracking a.d.h.v. Google Tag Manager voor. De resultaten kan je in Google Analytics of in Google Data Studio aflezen. We meten hoe ver mensen scrollen en hoelang ze op de pagina blijven. Uiteraard meten we ook of ze op een bepaalde knop klikken of ze een contactformulier invullen.
Wij hebben alleszins een leerrijke zaterdag gehad. We gaan je niet vervelen met de meer technische aspecten die we leerden, maar ook dat is zeker aan bod gekomen. Wij zijn weer een beetje slimmer, zodat we steeds betere service kunnen aanbieden.
FAQ staat voor “Frequently Asked Questions” en is een onderdeel van een webplatform waar de meest gestelde vragen van gebruikers worden beantwoord.
In de wereld van UX-design is het essentieel om rekening te houden met webtoegankelijkheid, en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) zijn daarbij van onschatbare waarde.
Gebruikersonderzoek is een essentieel onderdeel van het ontwerpproces voor het ontwikkelen van digitale platformen. Door inzicht te krijgen in de behoeften, doelen, gedragingen en voorkeuren van gebruikers, kunnen designers en ontwikkelaars betere ervaringen creëren die aansluiten bij de behoeften van de gebruikers.
Iedereen die ooit Hansje en Grietje voorgelezen kreeg als kind hoeven we alvast niet meer te overtuigen van het nut van broodkruimels of breadcrumbs. Je leven redden gaan ze in real-life wellicht niet doen, maar je website verbeteren doen ze zeker!