UX-design, data-analyse and research
Telkens wanneer we aan een nieuwe opdracht beginnen, definiëren we eerst de context en het doel van de organisatie. Gelukkig zitten er tussen onze UXMen een aantal straffe madammen en meneren die zich specialiseren in data-analyse en onderzoek.
Door data-analisten met ux’ers te combineren, creëren we niet enkel websites die esthetisch aantrekkelijk zijn, maar baseren we ons ook op bestaande cijfers om je conversie te verhogen. Met de bestaande websitegegevens verzamelen we inzichten en voorkeuren van je websitebezoekers. Om deze online data te onderbouwen, doen we opnieuw beroep op een van onze straffe madammen en meneren, onze user researcher.
Zoals we eerder vermeldden, willen we de mensen die gebruikmaken van de website leren kennen zodat we ze op de juiste manier kunnen beïnvloeden richting het einddoel van de organisatie. Een user researcher gaat aan de slag en selecteert de onderzoektechniek op maat van het bedrijf in kwestie. User research of gebruikersonderzoek is nodig om alles te leren wat we kunnen over het doelpubliek. We stellen vragen, we nemen notities.
De uitdaging om deze resem aan informatie op een juiste manier te vertalen naar het ontwerpproces, begint nu pas. Dit is waarom we tijdens het ontwerpproces onze datagedreven hypotheses testen, optimaliseren en testen en optimaliseren en testen en …