
Tips voor een doeltreffende FAQ-pagina
FAQ staat voor “Frequently Asked Questions” en is een onderdeel van een webplatform waar de meest gestelde vragen van gebruikers worden beantwoord.
Geloof het of niet, maar ons concentratievermogen is korter dan dat van een goudvis. De mens heeft tegenwoordig een concentratievermogen van 8 seconden terwijl een goudvis een concentratievermogen heeft van 9 seconden. Je hebt met andere woorden maar 8 seconden om de aandacht van je gebruiker te strikken.
Trafiek naar je website lokken en ze daar houden is niet eenvoudig. Gelukkig kunnen wij jou daarbij helpen door middel van een goede UX/UI verhouding. Maar wat zijn die twee nu juist?
User Experience (UX) staat eigenlijk voor het gebruiksgemak van je gebruiker. Zit je website logisch in elkaar en kan de gebruiker dus makkelijk zijn weg vinden? Dan beschik je over een goede User Experience. Bij UX-Design wordt er vooral rekening gehouden met wireframes, ook wel eens het grondplan van je website genoemd.
User Interface (UI) staat dan weer voor de look en feel van je applicatie of website. Die geven wij weer in duidelijke en visuele designs, gevuld met echte beelden. Is dit minder belangrijk? Absoluut niet. Beide vullen elkaar aan waar nodig.
Bij het creëren van de perfecte User Experience gaat heel wat research aan vooraf. We baseren ons onder andere op wat jij met je website wil bereiken. Vervolgens wordt er rekening gehouden met de toptaken van je doelpubliek, waar ze juist naar op zoek zijn en welke weg ze daarvoor afleggen. Aan de hand daarvan stippelen wij het perfecte plan -of de beste customer journeys- voor jouw website uit.
Het is belangrijk dat de gebruiker op een zo snel mogelijke manier zijn doel bereikt. Lukt hem dat niet, dan geeft hij het op en keert hij hoogstwaarschijnlijk terug naar Google om één van je concurrenten een kans te geven. Een verloren opportuniteit. Lukt het dat wel, dan heb je er een nieuwe lead bij.
Het uittekenen van gebruiksvriendelijke wireframes en rekening houden met de user flows zorgt ervoor dat je beter en sneller klanten kan aantrekken. UX is the key to success! Want zeg nu zelf: als je online iets aankoopt, wil je dat toch in 2 klikken kunnen doen? Hoe langer het aankoopproces, hoe meer je misschien gaat beginnen twijfelen of het wel een goed idee is.
RAD had nood aan een verfrissing van hun webshop, www.RAD.eu. De huidige webshop was niet geschikt voor mobiele schermen en het aankoopproces moest o.a. ook onder handen genomen worden. Wij namen die taak op ons en het resultaat mag er zijn.
Wil jij graag weten hoe jouw website scoort op vlak van User Experience? Wil je graag een rapport met actiepunten en opportuniteiten om de gebruiksvriendelijkheid van je website te verbeteren? Vraag dan nu je UX audit aan en ga meteen aan de slag!
FAQ staat voor “Frequently Asked Questions” en is een onderdeel van een webplatform waar de meest gestelde vragen van gebruikers worden beantwoord.
In de wereld van UX-design is het essentieel om rekening te houden met webtoegankelijkheid, en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) zijn daarbij van onschatbare waarde.
Gebruikersonderzoek is een essentieel onderdeel van het ontwerpproces voor het ontwikkelen van digitale platformen. Door inzicht te krijgen in de behoeften, doelen, gedragingen en voorkeuren van gebruikers, kunnen designers en ontwikkelaars betere ervaringen creëren die aansluiten bij de behoeften van de gebruikers.
Iedereen die ooit Hansje en Grietje voorgelezen kreeg als kind hoeven we alvast niet meer te overtuigen van het nut van broodkruimels of breadcrumbs. Je leven redden gaan ze in real-life wellicht niet doen, maar je website verbeteren doen ze zeker!