20.09.2018

Google Marketing Platform

De nieuwe manier om je Google producten op elkaar af te stemmen. Plaats je data-analyse naast je advertentie-instellingen en schroef deze bij om nog betere resultaten te halen.

Een nieuw platform, of toch niet?

Misschien had je al eens gehoord van 360Suite. Hierin kon je al je Google organisaties en accounts verzamelen onder 1 platform. Google kondigde het reeds enige tijd aan, vanaf half september werd dan ook effectief het Google Marketing Platform gelanceerd. Dit nieuw platform vervangt de 360Suite, zoals we die kenden, en integreert ook de diensten van DoubleClick.

Voor een stuk draagt het nieuwe platform de rebranding van de Google producten. Zo werd Google AdWords Google Ads en friste de gigant de logo’s van alle producten op. Je kan het bekijken als een tool waarin samenwerken met je marketingteam beter verloopt doordat zowel advertentie en analyse geïntegreerd hierin worden opgenomen.

Concreet kan je volgende Google producten terugvinden onder het platform:

Voordelen

Een van de voordelen van dit gecombineerde platform is om sneller connecties te kunnen leggen tussen de verschillende accounts. Zo kan je meteen tussen je integraties zien of je Google Ads accounts reeds geconnecteerd werd met je Google Analytics account.

Je zal de conclusies die je uit Google Analytics of Google Optimize haalt, ook meteen kunnen gaan implementeren binnen je advertentiemogelijkheden. De bedoeling is vooral om nog betere marketingacties op poot te kunnen zetten. Analyseren en optimaliseren in enkele klikken: effectief en efficiënt te werk gaan.

Ook qua insights werd die vernieuwde platform krachtiger gemaakt. Doordat je je producten kan integreren met elkaar is het ook gemakkelijker om een beter beeld van je doelgroep op te maken. Indien je het inschakelt, worden je gegevens gekoppeld aan Google-signalen. Google kijkt hierbij naar de interesses en voorkeuren bij gebruikers die ‘advertenties personaliseren’ hebben ingeschakeld. Zo krijg je een volledig beeld van je gebruikers en kan je nauwgezet op hun wensen inspelen.

Uiteraard verwachten we nog ingrijpende aanpassingen. Ben je ook zo benieuwd? Schrijf je dan zeker in voor onze nieuwsbrief. We houden je hiervan op de hoogte!

Lees ook