Blog
Onze ideeën, inzichten en laatste trends
Onze ideeën, inzichten en laatste trends
Voordat je aannemer aan je huis begint, ga je eerst langs een architect. Waarom eigenlijk? Aannemers bouwen toch ook zonder architect een rechte muur? Maar een architect ontwerpt de bijbel van je bouw: de blauwdruk. Dat is bij een software-oplossing niet anders. UX-designers en developers werken het best als er een blauwdruk van het project is omschreven. In IT-taal noemen we dat een ‘functionele analyse.’
De laatste tijd is er veel te doen geweest omtrent de GDPR-wetgeving en – meer specifiek – om Google Analytics. Bedrijven herinneren zich waarschijnlijk nog de pre-zomer van mei 2018 toen we soortgelijke chaos en paniek opmerkten bij de officiële start van het GDPR- tijdperk.
Nieuwsbrief Ontvang maandelijks onze ideëen en trends.
TikTok is tegenwoordig al wat de klok slaat. Pun intended. Ook al heb je de app zelf niet op je telefoon staan, je hebt er ongetwijfeld over gehoord. Maar, waarom zou ik als marketeer adverteren op TikTok? Op deze vraag proberen wij een antwoord te bieden.
Nieuwsbrief Ontvang maandelijks onze ideëen en trends.
Cookies gaan verdwijnen maar wat betekent dat precies? Over welke cookies gaat het en wat zijn de consequenties? Een helder overzicht wat er staat te gebeuren, compleet met advies hoe je je al kan voorbereiden
Je website is onmisbaar om doeltreffend te communiceren met klanten en prospecten. In theorie... In de praktijk zien we maar al te vaak websites die zichzelf saboteren: geen logische structuur, een gebrek aan call to actions die de bezoeker leiden, een oerwoud aan knoppen en links waarin je verloren loopt…
Als de resultaten van je website of je campagne tegenvallen zijn er veel elementen die je kan onderzoeken. In de regel verloopt deze zoektocht ongestructureerd. Daarnaast gaat er te veel aandacht naar kanalen en te weinig naar wat er op je website gebeurt.
Een UX-designer is expert in het ontwerpen van een complete branding voor elk merk. Logo, huisstijl, website, … Gebruikerservaring, user research en UX audits zijn de tools voorhanden om eender welke opdracht finaal op te leveren.
De GDPR wetgeving is sinds 2018 niet weg te denken van het digitaal landschap. Matomo geeft de mogelijkheid om de controle over je data-eigendom in handen te nemen.
Subdomein of subdirectory? Welke keuze is het beste in functie van de SEO van je website en maken ze überhaupt wel een verschil? Dit is een lopend debat tussen SEO specialisten waar veel verwarring rond bestaat. In deze blog scheppen we meer duidelijkheid rond dit onderwerp vanuit eigen ervaring én uitgebreide research.
Keywords of zoekwoorden zijn zowel inzetbaar voor SEO optimalisaties als SEA campagnes. Een uitgebreid keywordonderzoek en -analyse van de juiste match met jouw web content ligt daarom vaak aan de basis van onze co-marketing samenwerkingen.
Elke marketeer heeft het al wel eens opgezocht. Wat zijn nu weer de afmetingen van een Facebook post? En zijn dat dezelfde afmetingen van een post met URL link? En wat dan met LinkedIn updates? Vind hier onze ultieme gids voor 2021!
Er staat een nieuw decennium voor de deur. Eentje waar we allemaal zin in hebben om 2020 zo snel mogelijk achter ons te laten. Ook Google bereidt zich voor op een nieuw decennium met SEO updates zoals Page Experience, Google Jobs en Google Web Stories. Als digital agency anticiperen wij graag op wat er ons in het SEO-landschap 2021 te wachten staat.
Channable is een feed management tool voor eigenaars van een webshop. Dat wil zeggen dat je met de hulp van Channable gemakkelijk producten kan adverteren via Google Shopping en socialmedia-kanalen. Je kan ook online producten uploaden op websites zoals Bol.com en Zalando.
Google Ads extensies gebruik je om het doorklikpercentage van je campagne te optimaliseren. Deze advertentie-uitbreidingen delen meer informatie over je business en zijn aantrekkelijker voor potentiële leads.
Net als een ongemakkelijke conversatie tussen een West-Vlaming en een Brabander, hebben ook zoekmachines last van een taalbarrière. Hreflang tags helpen Google om meertalige websites te begrijpen of om websites gericht naar verschillende regio’s te categoriseren.
Eerst en vooral een kleine verfrissing van de voordelen van e-mail want email still matters. In de beginjaren van het internet was e-mail het kanaal bij uitstek om je klanten te bereiken. Wanneer marketeers dat in het snuitje kregen, werden consumenten overrompeld met e-mails. Met het gevolg dat e-mails hun geloofwaardigheid verloren. Mensen zagen het als spam en uitschrijvingen bereikten recordaantallen.
Wanneer je als website-eigenaar een nieuwe website registreert, moet je de moeilijke keuze maken welke domeinnaam je hiervoor wil gebruiken. Een domeinnaam bestaat uit verschillende onderdelen, namelijk een protocol, subdomein, domein en top-leveldomein extensie (TLD). Deze onderdelen van je domeinnaam zijn ook voor SEO van belang.
Om aan de EU-richtlijnen te voldoen moeten alle websites van de overheid, intranet, extranet, online en mobiele toepassingen tegen 23 september 2020 toegankelijk zijn. Maar wat is een toegankelijke website?
Een digital marketeer zou geen digital marketeer zijn zonder de nodige kennis over bestaande online hulpmiddelen. Chrome extensies zijn een grote meerwaarde om het werk van een digital marketeer te vergemakkelijken. Zo verlies je geen tijd en kan je je helemaal focussen op de specifieke klantenopdracht.
Eén van de grootste SEO-uitdagingen is het omgaan met zoekalgoritme-updates. De Search Quality Evaluator Guidelines (SQEG) is een lijst van rangschikkingsignalen die Google in de toekomst in zijn algoritme wil opnemen, maar nog niet weet hoe. Door de SQEG nu al te bestuderen, maak je de zoekervaring van jouw website toekomstbestendig.
De user experience of het gebruiksgemak zijn essentiële kenmerken van een sterke website. Desondanks komen wij nog steeds heel eenvoudige processen tegen die moeilijker zijn gemaakt dan nodig. Dit gaat niet alleen over de positie van knoppen, maar ook over het begeleidende aspect: hoe kan goede copy je design ondersteunen en vice versa?
Doorgaans bestaat een zoekresultaat in de zoekmachines uit een titel, URL en een meta description, dit noemt men een snippet. Maar er zijn nog manieren waarop je website getoond kan worden in de zoekresultaten. Zo heb je featured en rich snippets. We leggen het verschil tussen de verschillende snippets uit.
Meer klikken halen? Ja. Meer relevante klikken halen? Uiteraard! We verklappen een handige tip waarmee je irrelevante zaken kan uitsluiten zodat je ads een hogere CTR verkrijgen.
Vrijdag den dertiende heeft in maart 2020 wel heel erg zijn best gedaan om niet-bijgelovigen over de streep te trekken. Om redenen u allen bekend werd thuiswerk al snel de norm, ook bij UXMen. Gelukkig kostte dit ons niet al te veel inspanningen.
Om de relevantste zoekresultaten te tonen, baseert Google zich op maar liefst 200 ranking factoren waarmee de waarde van websites en webpagina’s bepaald wordt. Dit algoritme wordt uitgebreid met enkele nieuwe factoren die men bundelt onder de term: Page Experience.
Conversie ratio optimalisatie (CRO) betekent dat je ernaar streeft om het aantal converterende websitebezoekers te verhogen. Afhankelijk van het type website en de producten of diensten die je aanbiedt, verschillen conversies.
Overal ter wereld werken we al enkele maanden van thuis uit, we spreken elkaar via zoom, WhatsApp, Messenger of andere video-chats kanalen. We shoppen online in plaats van naar de winkel te gaan en we bestellen online eten in plaats van op restaurant te gaan. Big tech-bedrijven zoals Facebook profiteren van nieuwe opportuniteiten.
Iedereen wil het hoogst scoren in zoekmachines zoals Google. Ook hier geldt Darwins evolutietheorie. Survival of the Fittest. Oké, toegegeven: deze vergelijking is wat vergezocht, maar Google toont wel degelijk de meest relevante pagina’s bij een zoekopdracht bovenaan.
Gooit COVID-19 roet in je businessplan 2020? Is er sterk geknipt in je marketingbudget sinds de coronacrisis? Nu wil je natuurlijk dat kleine budget zo relevant mogelijk inzetten, maar hoe? Wij stellen voor om in te zetten op Google Ads en hieronder lees je waarom.
Anno 2020 komen we een nieuw buzzword tegen in de rekruteringsmarkt: recruitment marketing. Ontdek onze 4 manieren om aan recruitment marketing te doen.
E-commerce, het is niets nieuws onder de zon. Of je nu eigenaar bent van een kledingzaak, voedingszaak of elektrozaak, jouw business heeft zich ondertussen ook al vertaald naar een online variant of webshop.
E-mailmarketing en Marketing automation: termen die we in de online wereld vaak horen maar niet altijd juist benutten. We tonen je hoe je met ActiveCampaign beide kan tackelen door deze in je online marketing strategie op te nemen.
Als UX/UI designers hadden we al met verschillende user experience design tools gewerkt zoals Axure, Sketch, Figma en zoals alle oude rotten in het vak met Adobe Photoshop en Illustrator.
SEO of Search Engine Optimization is niet meer weg te denken als je graag beter wil scoren met je website. Als je er zelf mee aan de slag wil gaan, bots je vaak tegen een hoop tools aan. Maar, welke zijn nu de beste? We geven je een top 5 mee zodat je gemakkelijker een keuze kan maken.
Goede landingspagina's zijn essentieel om je bezoekers de juiste richting in te wijzen. We leggen uit waarom dergelijke pagina's belangrijk zijn en wat je moet doen om de perfecte landingspagina te maken.
Je online sales een boost geven kan je op korte termijn met een SEA campagne in Google Ads. We verklappen je enkele nieuwe weetjes die je moet doen als je betere resultaten wil behalen.
Omni-present zijn, je hoort het zo vaak, maar vooral toch op social media. Want ‘iedereen’ zit op social media en dit is dus bij uitstek de manier om tot bij je doelpubliek te geraken. Hoe je dat best doet, leggen we uit aan de hand van de 5 W’s.
Metadata is extra informatie die een zoekmachine vertelt waarover een webpagina gaat. Die informatie staat niet op de site zelf, maar zit verstopt in de code en zie je pas wanneer de website in de SERP (Search Engine Results Page) of zoekresultaten verschijnt.
Je wilt een professionele website laten maken maar je wil graag eerst een schets van hoe het er zou kunnen uitzien? Start dan bij het opmaken van wireframes: een visuele voorstelling van je nieuwe website of applicatie.
Meer verkopen met je website start bij de informatiearchitectuur van je website. We leggen uit wat een IA is en waarom je hier belang aan moet hechten.
In een eerder artikel lichtten we het belang al toe van technische SEO voor een goede online vindbaarheid van je website. Google Search Console, voorheen gekend als Webmaster tool, is één van de belangrijkste (én gratis) tools om hier inzicht in te krijgen.
Je vindbaarheid in zoekmachines zoals Google verbeteren doe je niet enkel door content SEO optimalisaties. Technische zaken hebben hier evengoed een invloed op. We schotelen je enkele tips en tricks voor.
“Oeps, deze pagina is niet meer beschikbaar.” Je bent er wellicht al wel eens op terecht gekomen. Maar wat deed je daarna? Klikte je door op een link of verliet je de website?
Google Partner zijn betekent dat wij de nodige expertise in huis hebben om een Google Ads account op te zetten, te evalueren en te optimaliseren.
Past je huisstijl en look & feel niet meer bij je huidige strategie? Heeft je merk een slecht imago ontwikkeld? Of heb je internationale ambities en wil je dat je look & feel bij die nieuwe markt hoort? Dan kan je een rebranding overwegen.
Ieder bedrijf dat actief is op Facebook heeft baat bij een Facebook Business manager of bedrijfsmanager. Het stelt je in staat om personen, pagina’s (Facebook én Instagram) en advertentieaccounts vanuit één centrale plek te beheren.
Is je website toe aan vernieuwing? Misschien ben je dan wel van plan om je huidige website in een nieuw jasje te steken. Er zijn ongetwijfeld verschillende redenen waarom jij jouw website wil redesignen.
Iedereen met een website of webshop stelt zich dezelfde vraag, hoe kunnen we meer bezoekers converteren? Het kan gaan om contact opnames, nieuwsbrief inschrijvingen of voor E-commerce natuurlijk aankopen. Over conversie optimalisatie wordt veel gezegd en geschreven.
Geloof het of niet, maar ons concentratievermogen is korter dan dat van een goudvis. De mens heeft tegenwoordig een concentratievermogen van 8 seconden terwijl een goudvis een concentratievermogen heeft van 9 seconden. Je hebt met andere woorden maar 8 seconden om de aandacht van je gebruiker te strikken.
Zou het niet handig zijn als mensen die naar je bedrijf op zoek zijn gewoon je bedrijfsnaam kunnen intypen op Google Maps? Of misschien wil je ook graag wat meer organische visibiliteit genereren op zoekmachines zoals Google? Gebruik daarom Google My Business. Deze gratis tool van Google zet je niet alleen -letterlijk- op de kaart maar geeft je bedrijf een online boost in de zoekresultaten.
MeasureCamp, the unconference. De conferentie waar je op inschrijft zonder dat de besproken onderwerpen op voorhand worden vastgelegd. Een hoop slimme koppen bijeen die vragen en kennis doorgeven. Het belangrijkste ingrediënt van deze mix? Durf.
Adverteren via Google Ads gaat nog betere resultaten opleveren. Tijdens het jaarlijks Google Marketing Live Event stelde de gigant allerlei nieuwe ad features voor. Responsive search ads, een derde kop, een tweede beschrijving … Wij lichten de nieuwe mogelijkheden voor je uit.
De nieuwe manier om je Google producten op elkaar af te stemmen. Plaats je data-analyse naast je advertentie-instellingen en schroef deze bij om nog betere resultaten te halen.
Piep eens naar wat je bezoekers doen op je website. Dankzij Hotjar kan je jouw data-analyses uitbreiden met visueel materiaal.
Niet alleen om beter te scoren in Google maar ook om effectieve betalende campagnes op te zetten, kan een keyword analyse zijn vruchten afwerpen.
VSEO staat voor video search engine optimization. Scoor beter én hoger in de zoekresultaten van YouTube door deze VSEO-tips toe te passen in je video marketing strategie!
Internationale pagina's of global pages: hoe kan je als merk jezelf positioneren op Facebook aan de hand van deze nuttige tips.
Wat brengen nieuwe technologieën nog met zich mee? Voice search is aan een serieuze opmars bezig en gaat waarschijnlijk the next big thing worden.
De digitale wereld is constant in verandering en ook Google heeft enkele opvallende aanpassingen aan zijn producten uitgevoerd. Google AdWords heet sinds 24 juli 2018 Google Ads.